Boekrecensie | Mijn niet zo perfecte leven

‘Mijn niet zo perfecte leven’ is het eerste boek dat ik las van Sophie Kinsella. Ik wist dan ook niet zo goed wat ik van deze chicklit moest verwachten. Toch was ik meteen fan! De schrijfstijl is heel aangenaam waardoor het verhaal de hele tijd vlot wegleest.

Katie heeft er genoeg van om een nobody te zijn. Daarom gaat ze werken bij een trendy reclamebureau in Londen. Haar baas is een helse verschrikking, maar daar kan Katie wel tegen. Tot ze totaal onverwacht wordt ontslagen. Met al haar dromen in duigen gaat ze terug naar Somerset, waar haar vader ondertussen een luxebiocamping is begonnen. En wie is een van de eerste gasten? Katie zweert wraak.

Katie was een enorm herkenbaar en likeable hoofdpersonage. Bovendien vond ik het wel leuk dat de klemtoon van het verhaal eerder op haar werksituatie en haar relatie met haar baas lag (en haar liefdesleven in het verhaal eigenlijk een beetje bijzaak was). Sommige situaties leken een tikkeltje overdreven maar maakten het boek net grappig en moeilijk om weg te leggen.

De personages vond ik zeker voldoende uitgewerkt. Katie en haar droom om in de grote stad te wonen, waren voor mij heel herkenbaar. De relatie met haar vader en stiefmoeder was best wel schattig en door de eigentijdse touch met verwijzingen naar het ‘perfecte leven’ op Instagram voelde deze chicklit heel vertrouwd aan. Er zit op het einde dan ook een piepkleine moraal van het verhaal in: op sociale media ziet het leven er altijd rooskleuriger uit. En, het is niet omdat jij denkt dat iemand een perfect leven heeft, dat dat ook altijd zo is. Iedereen heeft te kampen met zijn eigen kleine problemen en onzekerheden.

Conclusie? Zelf ben ik ontzettend snel door dit heerlijk luchtige feel good verhaal gegaan. Ben je op zoek naar een goed geschreven en grappige chicklit? Dan zou ik dit boek zeker aanraden!

★★★★★